Revista de HR: Dispozitia de repartizare este obligatorie sau nu la angajare?

Dispozitia de repartizare este obligatorie sau nu la angajare?




Dispozitia de repartizare nu este obligatorie, legea 76/2002 actualizata nu prevede niciunde acest lucru.
Dar!
Obligatorie este:
  1. anuntarea locurilor de munca vacante la AJOFM/ANOFM in termen de 5 zile lucratoare de la vacantarea acestora (art. 10  alin. 1 din Lg. 76/2002), 
  2. anuntarea ocuparii locurilor de munca vacante ce au fost declarate in termen de o zi de la ocuparea acestora (art. 10 alin. 3 din Lg. 76/2002).
Astfel, angajatorul comunica AJOFM/ANOFM-ului lista cu locurile de munca vacante, iar daca printre somerii inregistrati exista persoane care corespund cerintelor postului declarat vacant, cei de la AJOFM/ANOFM elibereaza dispozitia de repartizare si trimit candidatul. Insa, angajatorul nu este obligat sa il si angajeze. In acest caz, el completeaza instiintarea unde mentioneaza fie ca respectivul candidat nu corespunde postului, fie ca post vacant a fost ocupat. Daca recrutarea pe postul vacant se face din exterior, iar nu din randul somerilor, angajatorul va instiinta de asemenea ca locul de munca ce a fost declarat vacant s-a ocupat.


Fisiere atasate: