Revista de HR: Anuntul de angajare si importanta acestuia

Anuntul de angajare si importanta acestuia


Anuntul de angajare are o importanta deosebita in cadrul unui proces de recrutare de personal, asta deoarece acesta reprezinta unul dintre modurile in care pot fi atrasi candidatii.
Anunturile de angajare pot aparea atat in presa scrisa (in ultimul an, numarul acestora a scazut foarte mult), cat mai ales in mediul online. Indiferent de locurile in care ele sunt postate, toate anunturile de angajare trebuie sa aiba cateva elemente obligatorii. Dintre acestea, numele firmei care recruteaza, numele si atributiile postului, cerintele pentru candidati, oferta angajatorului, datele de contact ale acestuia, data pana cand se poate aplica si modalitatea de a anuntare a aplicantilor trebuie neaparat mentionate.
Numele angajatorului trebuie trecut in anuntul de recrutare, intrucat, in caz contrar, eventualii candidati pot crede ca firma care face angajari are ceva de ascuns si astfel nu vor dori sa aplice. Pe langa acest aspect, persoanele interesate de joburile oferite catre compania care doreste oameni noi vor putea sa se intereseze despre angajator, cautand informatii pe internet sau apeland la cunoscuti sau la apropiati. Astfel, doar oamenii cu adevarat interesati de posturile disponibile in cadrul firmei respective vor aplica.
Numele postului este si acesta un element care nu trebuie sa lipseasca din niciun anunt de angajare, intrucat cu ajutorul sau se atrage atentia asupra jobului sau a joburilor disponibile. Numele trebuie ales cu foarte mare grija, intrucat se pot crea unele confuzii, avand in vedere multitudinea de denumiri pentru posturi identice sau similare.
In legatura cu atributiile postului, la acest capitol se ofera informatii in legatura cu responsabilitatile pe care candidatii le vor avea. Mai mult decat atat, acestia vor primi date referitoare si la functiile acestui job si la asteptarile companiei pentru viitorii sai angajati. In cadrul anuntului de angajare, este recomandat sa se insiste cat mai mult pe acest lucru, pentru ca doar astfel potentialii candidati vor intelege foarte bine ce presupune jobul pentru care aplica.
Prin intermediul rubricii de cerinte pentru angajati se poate obtine o prima sortare a candidatilor, intrucat doar cei care se simt suficient de calificati pentru slujba respectiva vor aplica, in mod obisnuit. Aici este indicat sa se includa nivelul de studii necesare, calificarile profesionale sau limbile straine cerute.
Oferta firmei care efectueaza recrutarile este un alt element care nu trebuie sa lipseasca dintr-un anunt de angajare. Acum compania are ocazia sa-si atraga candidatii cu ajutorul avantajelor competitive pe care le pune la dispozitie. Cu toate acestea, nu trebuie sa se exagereze, pentru ca, in caz contrar, se pot obtine efecte inverse decat cele doriti. Candidatii isi pot forma o impresie negativa, lucru ce nu este de dorit.
Datele de contact sunt obligatorii si trebuie neaparat trecute intr-un anunt de angajare, pentru ca doar astfel compania care face recrutari poate sa primeasca aplicatiile candidatilor si, in plus, folosind aceasta metoda va fi mult mai usor sa se organizeze cv-urile acestora.
Este foarte important ca intr-un anunt de angajare sa fie trecuta si data pana cand se poate aplica, pentru ca toti candidatii interesati sa stie cu exactitate pana cand isi pot manifesta interesul pentru jobul oferit.
In cele din urma, un alt lucru foarte important care nu trebuie omis din cadrul unui anunt de recrutare il reprezinta modalitatea prin care candidatilor li se aduce la cunostinta daca au fost sau nu selectionati pentru interviu.
In concluzie, pentru ca un anunt de angajare sa aiba succesul dorit este nevoie ca el sa cuprinda cateva elemente de baza, precum numele firmei care recruteaza, tipul postului pus la dispozitie, oferta companiei sau datele de contact ale acesteia. Fara acestea, impactul anuntului nu va fi la fel de mare precum se spera, iar rezultatul nu va fi cel scontat.
Pentru ca anuntul de angajare sa ajunga la un numar cat mai mare de persoane, este indicat ca el sa fie promovat in cadrul cotidianelor de mare tiraj sau pe site-urile foarte vizitate, pentru ca doar in acest mod el poate capata gradul de popularitate dorit. Cu toate acestea, pentru a realiza asta, este nevoie de un buget mare, care sa acopere toate cheltuielile aferente.